• ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

    Σάββατο, 15 Νοεμβρίου 2008

    Ναι,πήγα στο Βατοπαίδι...

    "Τα καρποφόρα δέντρα πετροβολάνε..."
    Πατήρ Παισιος Αγιορείτης

    Πρωτη φορα στο Αγιο Ορος.Με τη βοηθεια του Θεου,ξεκινησαμε Σαββατο πρωι για να καλυψουμε τα 650 χιλιομετρα που χωριζουν την Αθηνα απο την Ουρανουπολη.Μετα απο ενα κουραστικο ταξιδι και αναπαυση στα ορια της Αθωνικης Πολιτειας,παιρνουμε Κυριακη πρωι το καραβακι που θα μας μετεφερε στο Περιβολι της Παναγιας.Απο εκει με ιδιωτικο πουλμανακι κατευθυνση προς το Βατοπαιδι,οπου φτανουμε μετα απο μια σκληρη χωματινη διαδρομη διαρκειας 20 λεπτων περιπου.

    Φτανοντας κανεις εκει,το πρωτο πραγμα που παρατηρει κανεις ειναι οι πολλες σκαλωσιες που "στολιζουν" τα κτισματα του Μοναστηριου.Μαλιστα,πολλα εργα φαινονται αφημενα στην τυχη τους.Στην Πυλη μας υποδεχεται χαμογελαστος ενας μοναχος που ζηταει τα στοιχεια μας,γιατι οπως μας λεει,"αυτες τις μερες προσπαθουν να ερθουν εδω πολλοι που δε θελουν να δωσουν ονοματα" (ποιοι αραγε..;).Μεταφερομαστε στο αρχονταρικι,τη "ρεσεψιον" οπως ξεδιαντροπα αποκαλεσαν καποιοι αλλοι καλοθελητες:εκει,αλλος μοναχος μας φερνει κατευθειαν νερο,λουκουμι και τσιπουρο για να μας κερασει.

    Πιανουμε ψιλη κουβεντα,αναποφευκτα και γυρω απο τον πολεμο που δεχεται η Μονη τελευταια.Εκεινος απαντα με απιστευτα ηρεμο υφος,που δεν επιδεχεται παρεξηγησεις:εμεις εδω μοναζουμε,κυριοι.Θα το διαπιστωσετε μονοι σας και θα λυθουν οι οποιες αποριες σας.Μας κατατοπιζει σχετικα με το προγραμμα των ακολουθιων και μας δινει το δωματιο μας.

    Το οποιο ειναι μια τετρακλινη σοφιτα-και οχι...σουιτα- που με το ζορι χωραει 4 ατομα.Κρεβατια στοιβαγμενα το ενα διπλα στο αλλο και ελαχιστος χωρος για κινηση εκει μεσα.Ενα απλο παραθυρακι και μια κρεμαστρα.Κοινως,ενας λιτος χωρος καταλληλος μοναχα για εναν υπνο και τιποτα περισσοτερο.Το κοινο μπανιο,διαθετει 3 νιπτηρες,3 τουαλετες τουρκικες και μια ντουζιερα για 40 ατομα (τοσα χωραει ο καθε οροφος του ξενωνα)!!!Κι αν καποιος αναρωτιεται γιατι γραφω τοσο αναλυτικα τα παραπανω,ας με συγχωρεσει...ισως δεν ειναι τοσο απαραιτητα,αλλα οι καιροι που ζουμε ειναι πονηροι και οι συκοφαντες πολλοι και διαφοροι...

    Κατεβαινουμε για μια συντομη βολτα στο Μοναστηρι.Στις 3 ακριβως,χτυπαει το ταλαντο για τον Εσπερινο.Η πρωτη επαφη με τον τροπο Εκκλησιασμου των μοναχων ειναι συγκλονιστικη:Απολυτη ησυχια και κατανυξη.Μπροστα μου καθεται ενας 50αρης περιπου μοναχος που δεν κουραζεται να βαζει συνεχεις αγιοριτεικες-ξερετε,αυτες που ξαπλωνεις σχεδον μπρουμυτα στο πατωμα-μετανοιες.Τον παρατηρω με θαυμασμο και με τρομο,οτι καποια στιγμη θα καταρρευσει.Ομως,τιποτα δε γινεται τελικα.Σηκωνεται σα να μη συμβαινει τιποτα και συνεχιζει την προσευχη του.

    Τελειωνει ο Εσπερινος,σειρα εχει η τραπεζα.Για μενα,μια πρωτογνωρη εμπειρια:το να τρως ησυχα χωρις να βγαζεις αχνα,ακουγοντας απλα τον μοναχο που διαβαζει διαφορα αποσπασματα απο πατερικα κειμενα.Εκει παρατηρω για πρωτη φορα τον Ηγουμενο Εφραιμ:εναν ανθρωπο που,μηνες τωρα,σταυρωνουν και συκοφαντουν με τον πιο ελεεινο τροπο τα μμε.Ο ιδιος,δεν τρωει σχεδον τιποτα.Παιρνει το μικροφωνο-γιατι η αιθουσα ειναι μεγαλη-και μας μιλαει.

    Προσπαθω να σκεφτω:αυτο ειναι το...τερας που μας παρουσιαζουν τοσο καιρο;Ο αδιστακτος μανατζερ;Το προσωπο που τρεμουν οι πολιτικοι και ειδικα η κυβερνηση;Αυτος που ανεβοκατεβαζει Υπουργους,πουλαει κι αγοραζει τη μιση Ελλαδα κι εχει γινει συνωνυμο της απατεωνιας και της λαμογιας;Ή μηπως ζω σε αλλο πλανητη;

    Τελικα,μαλλον το τελευταιο πρεπει να ισχυει:ακομα κι ο πιο κακοπροαιρετος ή επιφυλακτικος,οταν ακουει τον Γεροντα αυτον να μιλαει,νιωθει ποσο γελοια ειναι η κριτικη που του ασκειται.Καταλαβαινει ποσο στημενο ειναι το παιχνιδι.Ντρεπεται που συμμετεχει,θελοντας και μη,σ'αυτο το θεατρο του παραλογου.

    Και ειναι και το αλλο:απεναντι μας καθονται τα παιδια ενος Λυκειου απο τη Θεσσαλονικη.Οι καθηγητες τους εφεραν προσκυνηματικη εκδρομη στο Αγιο Ορος.Κοινοι εφηβοι,με το επαναστατικο στυλακι τους και το αιμα να βραζει.Αρχικα σκανε χαμογελα οταν βλεπουν οτι μιλαει ο "Εφραιμ",οπως εχουν μαθει να τον αποκαλουν.Οσο περναει η ωρα ομως,βυθιζονται κι αυτοι στους σοφους λογους του.Μοιαζουν να προβληματιζονται για το ποιον εχουν ακριβως απεναντι τους:τον διαβολο που παρουσιαζουν τα μμε ή εναν απλο και ταπεινο μοναχο;

    Το λιτο και σιωπηλο φαγητο τελειωνει.Οι μοναχοι μας οδηγουν στο Καθολικο,οπου μας λενε λιγα λογια για την Ιστορια της Μονης και μας παρουσιαζουν τα αγια λειψανα.Αναμεσα τους,ξεχωριζει η Τιμια Ζωνη της Παναγιας και η καρα του Αγιου Ιωαννη του Χρυσοστομου,οπου το αριστερο αυτι διατηρειται ΑΝΑΛΛΟΙΩΤΟ.Ναι,ακριβως.Και το βλεπω κι εγω,ο απιστος Θωμας,απο αποσταση εκατοστων.Ειναι οντως αναλλοιωτο.Τελικα,εχουμε αναγκη τα θαυματα για να πιστεψουμε;Στην περιπτωση μου ναι.Οχι ομως για να πιστεψω.Αλλα για να επιβεβαιωθω...

    Ανεβαινουμε σιγα σιγα στα δωματια μας,οπου πιανουμε κουβεντουλα για να περασει η ωρα.Νωρις νωρις πεφτουμε για υπνο,για να μπορεσουμε να σηκωθουμε το πρωι.Και το κανουμε:ορεξατοι,κατηφοριζουμε προς την Εκκλησια.Εκει,η ατμοσφαιρα συγκλονιστικη:απολυτο σχεδον σκοταδι και ησυχια,που διακοπτεται μονο απο τους χαμηλοφωνους υμνους των μοναχων:ο ιδανικος τοπος και τροπος για να προσευχηθεις.Μακρια απο κουτσομπολια,περιττους φωτισμους και εκκοσμικευσεις.Εκει,βρισκεσαι μοναχα εσυ κι ο Θεος.Τιποτα αλλο.Αυτο αρκει.

    Μετα απο 3 περιπου ωρες,ο Ορθρος και η Θεια Λειτουργια τελειωνουν.Μας προσφερουν αντιδωρο κι αγιασμο και οδηγουμαστε στην τραπεζα.Ξανα ο Ηγουμενος Εφραιμ μας προσφερει παρηγορια και ανακουφιση με τους λογους του.Την ωρα που περναω απο διπλα του εξω,τον παρατηρω:το προσωπο του φαινεται ταλαιπωρημενο,αλλα φωτεινο.Το χαμογελο του ζωηρο και συγκαταβατικο.Λετε αυτο να ειναι γενικο γνωρισμα των "μανατζερς";Γιατι εγω αλλα ξερω...

    Φτανει η ωρα να φυγουμε.Οι εντυπωσεις,πολυ καλες και δυνατες:Περιμενα να βρω μια Μονη κοσμικη και στη δινη των σκανδαλων,αλλα αντιθετα ανακαλυψα μια οαση προσευχης,ηρεμιας και κατανυξης.Τελικα,ριχνω μια ακομη ματια στον περιβολο του Μοναστηριου,ψαχνοντας ισως για τιποτα κακως κειμενα.Ενας μοναχος,που τον θυμαμαι γιατι ηταν απο τους 4-5 που καθονταν διπλα στον Ηγουμενο,με πλησιαζει και μου μιλαει.Φαινεται με ειδε ετσι ανησυχο κι εξερευνητικο κι εσπευσε να μου λυσει τις αποριες μου.Οι οποιες τελικα,αποδεικνυονται χαζες:ισως γιατι εμεις οι λαικοι,ακομα και μεσα σε χωρους ιερους,θελουμε παντα να βρισκουμε το κακο,ακομα κι οταν δεν υπαρχει...

    Σε τελικη αναλυση,αυτο ισχυει στην περιπτωση της Μονης Βατοπαιδιου:ενα τεραστιο θεατρο σκιων με πρωταγωνιστες τους γνωστους-αγνωστους καραγκιοζηδες,που στηθηκε για να χτυπησουν το ιστορικο Μοναστηρι.Ομως,το ψεμα εχει κοντα ποδια.Και η πραγματικοτητα ειναι εντελως διαφορετικη απο αυτη που μας παρουσιαζουν οι διαφοροι εκ μακρωθεν και ανοητως ωρυομενοι "υπερασπιστες του κοσμακη" και κριτες των παντων.Το Βατοπαιδι ηταν,ειναι και θα ειναι ο πνευματικος πνευμονας στο σωμα του Αγιου Ορους.

    Κι οποιος αμφιβαλλει,δεν εχει παρα να το επισκεφθει...
    Λάβετε όλα τα Νέα μας Άρθρα στο Email σας
    • Blogger Comments
    • Facebook Comments

    30 σχολια:

    1. Ανώνυμος15/11/08 - 9:00 π.μ.

      Tα λόγια πετούν τα γραπτά μένουν λένε στα λατινικά. Και τα γραπτά τον κάνουν στυγνό μάνατζερ.
      Και όποιον πολιτικό και να μιλήσεις εξ-ιδίων την ίδια απορία θα έχεις για το αν μπορούν να κάνουν τα τόσα που βγαίνουν στην φόρα. Και όμως μπορούν μια χαρά.

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    2. Ανώνυμος15/11/08 - 11:16 π.μ.

      Είναι αλήθεια ότι υποκινείται επίτηδες ένα κλίμα εχθρικό προς τη Χριστιανική Εκκλησία. Η υποκίνηση ξεκινά από γνωστούς ισχυρούς κύκλους του εξωτερικού.
      Στο τέλος αυτής της εχθρικής προς την Εκκλησία περιόδου, που θα διαρκέσει κάποια χρόνια ακόμα, ο μοναδικός που θα ζήσει για πάντα θα είναι ο Χριστιανισμός.

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    3. Ανώνυμος15/11/08 - 12:44 μ.μ.

      Δεν διαφωνώ ότι υπάρχουν προικισμένοι άξιοι μοναχοί και ότι η θρησκεία δεν έχει ημερομηνία λήξης. Αλλά κάποια πράματα δυστυχώς έχουν όνομα με αποδείξεις.Δεν γίνεται να τα αγνοείς γιατί μετά είσαι φανατικός. Και η θρησκεία δεν χρειάζεται φανατικούς. Με τους λογικούς θα γίνει κάθαρση και θα μείνουν τα στολίδια της εκκλησίας για να ξαναποκτήσει την αξιοπιστία της.


      ΥΓ. Δεν μπορώ να καταλάβω ότι θεωρείται μανία οτιδήποτε διαφορετικό από εσάς.

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    4. Προς ανωνυμο των 9:

      Ποια ακριβως ειναι τα "γραπτα" που κανουν "στυγνο μανατζερ" τον ηγουμενο Εφραιμ;Τα συμβολαια της Μονης που δικαιωματικα ειχε;Δηλαδη τι επρεπε να κανει;Ν'αφησει τον καθενα να καταπατησει την περιουσια του μοναστηριου για να μη τον πουν "μανατζερ";Εκτος αν δωσουμε βαση στις περιφημες "δημοσιογραφικες πληροφοριες",συμφωνα με τις οποιες ο ηγ.Εφραιμ πρεπει να καθεται ολη τη μερα και να πουλαει-αγοραζει ολη τη χωρα!

      Μεχρι να βγουν δικαστικες αποφασεις και να ξεκαθαριστει το θεμα,κραταμε μικρο καλαθι.Ας κανουν το ιδιο και οσοι ορμανε σαν λυσσασμενα σκυλια εδω και μηνες εναντιον της συγκεκριμενης Μονης και του Αγιου Ορους γενικοτερα.

      Υ.Γ.Σιγουρα το να γραψεις για μια προσκυνηματικη εμπειρια στο Βατοπαιδι δεν...πουλαει.Αντιθετα,το να διαδιδεις ηλιθιοτητες για χιλιδη,σουιτες και αλλα τετοια γραφικα,εξιταρει περισσοτερο!

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    5. Ανώνυμος15/11/08 - 1:11 μ.μ.

      «Δεν μπορώ να καταλάβω ότι θεωρείται μανία οτιδήποτε διαφορετικό από εσάς.»


      Μα δεν θεωρούμε μανία οτιδήποτε διαφορετικό.
      Απλά ΓΝΩΡΙΖΟΥΜΕ τους ισχυρούς διεθνείς κύκλους που ΠΟΛΕΜΟΥΝ ΛΥΣΣΑΛΕΑ και ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΑ το Χριστιανισμό.

      Το κακό όμως, στην πραγματικότητα φέρνει τελικά πάντα ΚΑΛΟ. Απλά χρειάζεται υπομονή.
      Εξ’ άλλου, όσοι πολεμούν κακοπροαίρετα το Χριστιανισμό, ΠΟΛΕΜΟΥΝ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΣΚΛΗΡΑ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΤΟΥΣ! Συνεπώς είναι ΑΞΙΟΛΥΠΗΤΟΙ!

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    6. dim79
      καλά κάνεις και υπερασπίζεσαι τα ιδανικά μας, αλλά κράτα και κάποια απόσταση από τα πρόσωπα. Όπως π.χ. κράτησε ο π.Διονύσιος Τάτσης για το Βατοπέδι (ορθ.Τύπος)
      http://orthodox.tk/-σήμερα-
      ,ο Μητροπολίτης Αμβρόσιος για τον αυτάδελφό του σχετικά με το δημοσίευμα το "εισιτήριο...", κλπ.
      Για τα ιδανικά μας θυσιαζόμαστε, αλλά για τα πρόσωπα βάζουμε θαυμαστικό ή ερωτηματικό .
      Άνθρωποι είναι!!!

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    7. Γεώργιος Νίκας15/11/08 - 10:27 μ.μ.

      Συγχαρητήρια για το εξαιρετικά ανθρώπινο άρθρο σας από την εμπειρία σας κατά την επίσκεψη στην ιερά Μεγίστη Μονή Βατοπαιδίου Αγίου Όρους. Μόλις ολοκλήρωσα τη μεταφορά του άρθρου σε αρχείο WORD με τονούμενες λέξεις και κάποιες ορθογραφικές διορθώσεις για να το αποθηκεύσω. Ευτυχώς που υπάρχουν άνθρωποι όπως εσείς που συνεχίζουν να προβάλλουν κάποια αντίσταση στον ηθικό εκτραχηλισμό της κοινωνίας. Συνεχίστε με την ίδια θέρμη αλλά - σας συμβουλεύω φιλικά - να μην αναλώνεστε σε θερμές και ατέρμονες συζητήσεις με απίστους και κακοπροαίρετους επισκέπτες του ιστολογίου σας, οι οποίοι βρίσκουν πρόσφορο έδαφος για να γνωστοποιήσουν τις ανορθόδοξες και άκρως ανθελληνικές τους απόψεις. Όπως είχε πει και ο μακαριστός Γέροντας Παΐσιος, πρόκειται για «μπερδεμένους» ανθρώπους… Ο Θεός να μας ελεήσει.

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    8. Αγαπητε Γεωργιε,

      σας ευχαριστω για τα καλα σας λογια.Εχετε δικιο για τις συζητησεις που γινονται με ατομα αλλης γνωμης,οι οποιες συνηθως δεν καταληγουν πουθενα.Παρολα αυτα,υπαρχουν αρκετοι που,αν και της αντιθετης πλευρας,μπορουν να συζητησουν πολισμενα.Τα συμπερασματα που βγαινουν τοτε ειναι πολυτιμα.Κι αυτο επιδιωκουμε εδω μεσα.Εξαλλου,μεσα απο μια αντιπαραθεση ο καθενας βγαζει τα συμπερασματα του.

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    9. δεν ξέρω ποιος έχει γράψει αυτό το κείμενο.
      πάντως το βέβαιο είναι ότι δεν έχει ξαναπάει στο Αγιονόρος και μιλά με την έκπληξη του νεόφερτου.
      καλά τι περίμενε;μετά από τόσο σούσουρο να τον πάνε στα πολυτελή δωμάτια;ή να μιλήσει ο ηγούμενος στην Τράπεζα για τα επιτόκια μετα οποία «παίζει» για να έχει το μεγιστο δυνατό κέρδος από τις περί τα 100εκ ευρω καταθέσεις;
      δουλευομαστε ψιλό γαζί μεταξύ μας μου φαίνεται.
      δείτε τι λένε δυο πνευματικοί άνθρωποι με γνώση των πραγμάτων και χωρίς εξαρτήσεις.

      http://misha.pblogs.gr/2008/11/pnefmatikh-anatomia-ths-alloiwshs-toy-agioreitikoy-hthoys-apo-to.html

      http://misha.pblogs.gr/2008/11/oyte-bayarotropoi-ekklhsiomahoi-oyte-neobatopedinoi-kthmatomesit.html

      η Εκκλησία και το Αγιονόρος δεν χρειάζεται εξωτερικούς πολέμιους.
      τα καταφέρνουν μια χαρά οι εκκοσμικευμένοι ρασοφορούντες.

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    10. Μαλιστα,το ακουσαμε κι αυτο...οτι υπαρχουν "εκκοσμικευμενοι ρασοφορουντες".Να'σαι καλα Μισα για την ταμπελα που κολλησες σε ολους τους Αγιορειτες!Και προς ενημερωση σου,μπορει η εκπληξη του νεοφερμενου να χαρακτηριζε εμενα και να τα βλεπω ολα "ρομαντικα",ομως υπηρχαν ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΟΙ αλλοι στο Βατοπαιδι που επισκεπτονται τη Μονη χρονια και γνωριζουν προσωπικα τον ηγ.Εφραιμ.Ο χωρος εδω δε μου επιτρεπει να μπω σε λεπτομερειες,αφου σεβομαι πανω απ'ολα την πνευματικοτητα του Αγιου Ορους.Τωρα αν εσυ νομιζεις οτι με το να μηδενιζεις τα παντα καταφερνεις κατι,λυπαμαι,αλλα πεφτεις στην παγιδα των εφραιμ-ομαχων και του καθε λογης σκουπιδιου που βγαζει το κομπλεξ του αυτεη την περιοδο εναντιον οτιδηποτε χριστιανικου.

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    11. επισκέπτομαι το Αγιονόρος εδώ και 25 χρόνια σχεδόν.
      στο Αγιονόρος δεν υπάρχουν μόνο οι τζιπάτοι κι οι ελικοπτεράτοι νεόπλουτοι,τύπου νεοβατοπεδινών.
      υπάρχουν κι οι ασκητές ,οι ταπεινοί κελλιώτες κι οι αφανείς κοινοβιάτες.
      φυσικά στο Βατοπέδι δεν θα είδες ουτε την αιθουσα με τα Mac book,ούτε τις πλάσμα οθόνες,ούτε τις δορυφορικές κεραίες,ούτε τα υπερσυγχρονα συστήματα ασφαλείας...
      όλα αυτά τα βλέπαμε στα όνειρα μας εμείς οι κακοπροαίρετοι...

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    12. Συγνωμη,αλλα αν επισκεπτεσαι το Αγιο Ορος 25 χρονια κι εχεις καταληξει στα ιδια...συμπερασματα με τα κορακια της δημοσιο-καφριας,μαλλον δεν εχεις καταλαβει τιποτα!Αναμασας ο,τι ακριβως κι αυτοι:ελικοπτερα (αραγε που μπορει να προσγειωθει ενα τετοιο στο Βατοπαιδι;;;),σουιτες και λοιπες αηδιες.Στο μοναστηρι ουτε "υπερσυγχρονα συστηματα ασφαλειας" ειδα,ουτε τιποτα απ'αυτα που γραφεις.Και συζητησα με αρκετους "μοναχους-μανατζερς",οπως τους αποκαλουν καποιοι και μονο μανατζερς δε μου φανηκαν!Μαλιστα,η ατμοσφαιρα στο Βατοπαιδι ηταν πολυ πιο κατανυκτικη απο τις αλλες Μονες που πηγα...

      Στο ξαναλεω,παιζεις το παιχνιδι τους.Αληθεια,εσυ ολα αυτα που αναφερεις τα ειδες καπου;Ή τα εδεσες σχοινι-κορδονι απο τις...εγκυρες "δημοσιογραφικες πληροφοριες";

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    13. τα περί του Βατοπεδίου τα έχω γράψει και καταθέσει πολυ πριν ξεσπάσει το παρόν απίστευτο σκάνδαλο.
      υπάρχουν κατετεθειμένα και στο Ιντερνετ με ημερομηνία καταγραφής τουλάχιστον ενάμιση χρόνο πρίν αρχίσουν τα κανάλια να αναφέρονται στην υπόθεση.
      λέω αυτά που έχω αντιληφθεί ο ίδιος και όσα έμαθα με συζητήσεις με πολλούς άλλους αγιορείτες.
      το κακό που κάνει η νεοβατοπεδινή ηγεσία στο Άγιον Όρος είναι μεγαλύτερο από όσο έκαναν όλα τα κανάλια μαζί επί 25 χρόνια που παρακολουθώ τα τεκταινόμενα του Αγίου Όρους.
      έχω περάσει και τη φάση που περνάς κι εσύ( δλδ να μου λένε ότι πετάει ο γάιδαρος και να λέω ναι)και ξέρω πώς είναι.
      εύχομαι να καταλάβεις τι γίνεται σύντομα γιατί είναι κρίμα να μπερδέψεις στο μυαλό σου το Άγιο Όρος των ασκητών και των οσίων με την χλιδή των νεοβατοπεδινών.
      αν η νεοβατοπεδινή ηγεσία δεν είχε να κρύψει τίποτα θα έλεγε το απλό προς όλους και μάλιστα προς τους κακόπιστους επικριτές της:«ελάτε όποτε θέλετε και ψάξτε όπου θέλετε μεσα στο μοναστήρι.ανοίξτε όποια πόρτα θέλετε για να δείτε ότι δεν υπάρχει καμμία χλιδή,ίποτα που θέλουμε να κρύψουμε»
      δεν το έκαναν αν και θα ήταν πολύ απλή και συνάμα καταλυτική κινηση γιατί απλά η αλήθεια θα διέψευδε τους ισχυρισμούς τους.
      τα περί απίστευτων συστημάτων ασφαλείας τα έχει καταγράψει και μεταδώσει ο Τριανταφυλλόπουλος,ο οποίς διάκειται φιλικά προς την νεοβατοπεδινή ηγεσία.
      τα υπόλοιπα είναι σε εξέλιξη.
      ήδη σημερα αποκαλύφθηκε νεα off shore εταιρεία των νεοβατοπεδινών με δάνεια 130 εκ ευρώ για μπίζνες.
      δεν κουκουλώνονται τα πράγματα ,αγαπητέ...
      είναι κραυγαλέα πια...

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    14. Παλαιότερα εδώ στο Άγιον Όρος έβλεπε κανείς το Γεροντικό εφαρμοσμένο. Συναντούσε και δια Χριστόν σαλούς, και αγίους, και απλά γεροντάκια σε μεγάλα μέτρα, και πλανεμένους. Ενώ σήμερα έχομε άλλη πλάνη, και συναντά κανείς μία ευρωπαϊκή ευγένεια. Γνώρισα εκείνη την ευλογημένη ατμόσφαιρα, γιατί, αν δεν τη γνώριζα, θα πέθαινα με καημό. Αυτό όμως με κάνει να πονάω για την σημερινή κατάσταση, όταν κάνω σύγκριση πως ήταν παλαιά τα πράγματα. Τότε γινόταν παρακίνηση στο καλό, στον αγώνα, τώρα γίνεται παρακίνηση στα κοσμικά πράγματα. Πονάω, όταν βλέπω ένα νερόβραστο μοναχισμό και μία ψεύτικη ευγένεια».

      αυτά και πολλά άλλα ανάλογα έλεγε και έγραφε,προφητικά, ο μακαριστός γέρων Παϊσιος.
      για να θυμούνται όσοι τον γνώρισαν και να μαθαίνουν οι νεότεροι τι είναι και τι δεν είναι ορθόδοξος μοναχισμός.

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    15. Δηλαδη εσυ ειδες την "πολυτελεια" και τη "χλιδη" του Βατοπαιδιου;Σου προτεινω τα 2 παρακατω αρθρα για να βγαλεις συμπερασματα:
      http://hellas-orthodoxy.blogspot.com/2008/10/2.html

      και

      http://hellas-orthodoxy.blogspot.com/2008/10/blog-post_6669.html

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    16. γιατί το δούλεμα πέφτει σύννεφο,δυστυχώς...

      http://misha.pblogs.gr/2008/11/ta-ftwhika-dwmatiakia-twn-neobatopedinwn-me-ta-chesterfield-epip.html

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    17. Δηλαδη στις φωτογραφιες που παραθετεις υπαρχει τιποτα μεμπτο;Που ειναι το τζακουζι,το ασυρματο ιντερνετ,οι τηλεορασεις πλασμα,τα πολυτελη μαρμαρα κλπ που μας αναφερουν τα μμε;Εγω βλεπω ενα περιποιημενο αλλα φυσιολογικο δωματιο και 2 καλες πολυθρονες-αλλα πιστεψε με,υπαρχουν πολυ ακριβοτερες.Αν ειναι ετσι μια...σουιτα,τοτε αυτες που υπαρχουν στα ξενοδοχεια 4 και 5 αστερων τι ακριβως ειναι;

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    18. το ασύρματο ιντερνετ είναι πραγματικότητα σε όλο το Ορος εδω και λιγους μήνες.
      όποιος έχει ένα λαπτοπ συνδέεται κανονικά.
      αν αυτα των φωτογραφιών σου μοιάζουν φυσιολογικά για τον Άθωνα,πάω πάσο.
      στο σπίτι μου πάντως δεν έχω τέτοια δωματια σαν αυτά των φωτογραφιών,ουτετέτοια έπιπλα ούτε τέτοια λουτρά .
      εγώ αλλιώς γνωρισα το Αγιονόρος και αυτό το νεοβατοπεδινό κατάντημα είναι για μένα πρωτόγνωρο και παράταιρο.

      «Από το βιβλίο «ΒΙΟΣ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΤΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ» / ΙΕΡΟΜΟΝΑΧΟΥ ΙΣΑΑΚ (ΣΕΛ.244-246)


      ΔΡΟΜΟΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ


      Κατά το έτος 1977 ήταν σε οξεία φάση το θέμα των αυτοκινήτων στο Άγιον Όρος. Μεταξύ των πατέρων επικρατούσε διαφωνία. Άλλοι υποστήριζαν την παραμονή και την χρήση των αυτοκινήτων, γιατί εξυπηρετούν και οικονομούν δήθεν χρόνο για προσευχή, και άλλοι πίστευαν ότι για το καλό του Αγίου Όρους, για να μη χαθεί η ησυχία και αλλοιωθεί η πνευματική του φυσιογνωμία, πρέπει να σταματήσει η διάνοιξη δρόμων και τα αυτοκίνητα να εξωσθούν από το Όρος.


      Ο Γέροντας συμφωνούσε με τους δεύτερους. Πήρε θέση και μιλούσε με παρρησία και σαφήνεια. Έλεγε : «Αν θέλουν τέτοιες ευκολίες, ας πάνε σε κανένα μοναστήρι στον κόσμο και να μην καταστρέφουν το Άγιον Όρος.

      Είναι μικρότερο κακό να χάσουν αυτοί την παρθενία τους, παρά να καταστρέψουν αυτόν τον παρθένο χώρο.

      Θέλουν να κάνουν και δρόμο στην κορυφογραμμή, να διασχίζει όλο το Όρος. Ακούς εκεί! Μα δεν το καταλαβαίνουν; Είναι, ας υποθέσουμε, κατά κάποιο τρόπο σαν να ρίχνουν μια τσεκουριά στην ραχοκοκκαλιά του Άθωνα. Αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση τι θα γίνει; Πολλοί με τα αυτοκίνητα θα αλωνίζουν όλο το Όρος για τουρισμό και μερικοί θα πουλάνε και αναψυκτικά.

      Και θα γίνει το Άγιον Όρος, που το αγίασαν οι άγιοι Πατέρες με τους αγώνες τους, σωστό τρελλοκομείο ...;».

      Και μετά από μικρή σιωπή πρόσθετε : «Αλλά η Παναγία δεν θ' αφήσει να καταστραφεί το Περιβόλι της ...;»

      Πολλοί αντιπρόσωποι έφθαναν μέχρι το Καλύβι του για να τον συμβουλευθούν. Ο Γέροντας πέρα από τις κατ' ιδίαν έντονες αλλά και έμπονες προτροπές του, ενήργησε να συνταχθεί και ένα κείμενο απαγορευτικό εναντίον των δρόμων και των αυτοκινήτων.

      Το υπέγραψε μαζί με άλλους σεβάσμιους και εξέχοντες Αγιορείτες. Τελικά η Ιερά Κοινότης αποφάσισε το κάθε μοναστήρι να περιορίσει την κυκλοφορία των αυτοκινήτων εντός των ορίων του.

      Αλλά δυστυχώς η κατάσταση δεν άλλαξε, μάλλον χειροτέρευσε. Στο τέλος, όταν πλέον δεν εισακουόταν, έλεγε με θλίψη. : «Οι υπεύθυνοι θα δώσουν λόγο στον Θεό. Αρκεί να μη συμφωνεί κανείς μαζί τους και να μη γίνεται αίτιος».
      Εκείνο το διάστημα επέστρεφε από τον κόσμο σε περίοδο χειμώνος. Το λεωφορείο από τα πολλά χιόνια δεν κατέβηκε στην Δάφνη. Το αυτοκίνητο ενός Μοναστηριού πήρε τους επιβάτες. Οι πιο πολλοί ήταν πατέρες. Όλοι ανέβηκαν στο αυτοκίνητο και προσπαθούσαν να πείσουν και τον Γέροντα να ανεβεί, αλλά ματαίως.

      Ξεκίνησε με τα πόδια μόνος και τον ακολούθησε και ένας νέος. Στον ώμο είχε ένα σακκίδιο με αρκετό βάρος. Ήταν εξαντλημένος και κρυωμένος, ενώ δεν σταμάτησε να ρίχνει χιόνι. Δεν κατόρθωσε να φτάσει ως το Κελλί του, αλλά αργά το απόγευμα έφθασε στις Καρυές όπου και διανυκτέρευσε. Υπέστη όλη αυτή την ταλαιπωρία, για να μην αθετήσει με έργο, ότι υποστήριζε με λόγο.Την θέση του αυτή την κράτησε ως το τέλος του.

      Αξίζει να σημειωθεί ότι την τελευταία ημέρα προ της οριστικής εξόδου του από το Άγιον Όρος παραβρέθηκε στην πανήγυρη του Κελλιού οσίου Χριστοδούλου στις 21-10-93, μαζί με γνωστούς του πατέρες.

      Στο κέρασμα, από κάποια αφορμή που δόθηκε, έστρεψε την συζήτηση και καταφέρθηκε με ασυνήθιστη δριμύτητα εναντίον των δρόμων και των αυτοκινήτων στον ασκητικό Άθωνα. Σαν να ήθελε τρόπον τινά να αφήσει έντονα τις τελευταίες υποθήκες του και να σφραγίσει το πιστεύω του

      οι νεοβατοπεδινοί ηταν από τους πρωτους που κατέστρεψαν μονοπάτια πολλων αιώνων για να φτιάξουν αμαξητούς δρόμους για τα πολυτελή τζιπ τους.
      κι ήρθε η ώρα να πληρωθούν κατά τους πνευματικούς νόμους.

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    19. Σχετικα με το ασυρματο ιντερνετ,ξερω οτι λειτουργει πιλοτικα απο τον Οτε νομιζω.Παντως εγω με λαπτοπ,δε μπορεσα να συνδεθω.Οσον αφορα τα αυτοκινητα,ειναι τοσο αθλιοι οι δρομοι που μονο μεγαλα τζιπ και πουλμανακια μπορουν να τους διαβουν.Κι ετσι πρεπει να μεινουν,αφου εξυπηρετουν μεν,αλλα μεχρι ενα σημειο.Τα μονοπατια υπαρχουν και χρησιμοποιουνται ακομα.Τελος,τα δωματια που δειχνει στο Βατοπαιδι ειναι προφανως για "υψηλους" επισκεπτες και οχι για τον καθενα.Εμας μας εβαλαν σε μια τετρακλινη σοφιτα που με το ζορι χωρουσε 4 κρεβατακια.

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    20. Ανώνυμος19/11/08 - 7:57 μ.μ.

      dim79
      Μας λες ότι πήγες επισκέπτης στο Βατοπέδι , αλλά σαν πολλά μας λες για επισκέπτης. Νομίζω ότι είσαι από τα καλογέρια του Εφραίμ αν όχι ο ίδιος.

      Όσο για την ορθοδοξία που μας λες και τις σκοτεινές δυνάμεις αυτά δεν τα πιστεύει κανένας.
      Οι "μοναχοί" ας προσεύχονται για τον εαυτό τους, δεν τους εξουσιοδοτήσαμε να προσεύχονται για μας.

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    21. Ενταξει τοτε,πηγαινε απαγορεψε τους να προσευχονται για σενα και για ολους,ακομα και για τους εχθρους τους.Τωρα αν εγω ειμαι "καλογερι του Εφραιμ",τι να σου πω...τιποτα πιο πρωτοτυπο δεν εχεις να γραψεις;

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    22. Ανώνυμος20/11/08 - 12:34 π.μ.

      Πήγα πριν μερικά χρόνια να ακούσω μια ομιλία του Εφραίμ στο Δημοτικό θέατρο του Βόλου. Δόθηκε μεγάλη έκταση από έναν τοπικό καναλάρχη.
      Πέραν των κοινοτυπιών ακουσα απίστευτα πράγματα.
      -Όταν κάποιος έχει καρκίνο σε ένα μέρος του σώματος , βάζει σε ένα βαμβάκι αγίασμα , το αλείφει και θεραπεύεται.
      -Όταν ο Ανδρας δέρνει την γυναίκα πρέπει να το δούμε με κατανόηση γιατί τόσα έχει στο μυαλό του.
      -Σε όλα τα θέματα υπόβοσκε ένας μισογυνισμός.

      Έφυγα νοιώθοντας ηλίθιος που πήγα και τον άκουσα.

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    23. Αυτα μονο συγκρατησες εσυ απο την ομιλια του;Οσο για το μισογυνισμο,μη βιαζεσαι να κατακρινεις...παρα το γεγονος οτι οι αγιορειτες μοναχοι δε θελουν γυναικες στο Ορος,σιγουρα τις εκτιμουν περισσοτερο απο εμας τους "προοδευτικους" και κοσμικους...

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    24. o π.Διονύσιος Τάτσης για τις θλιβερές και αντιμοναχικές διαπλοκές των νεοβατοπεδινών.

      από τον σημερινό Ορθόδοξο Τύπο
      http://misha.pblogs.gr/2008/11/o-p-dionysios-tatshs-gia-tis-thliberes-diaplokes-ths-neobatopedi.html

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    25. Δεν ειδα κατι το περιεργο στο αρθρο.Εξαλλου,ο "Ορθοδοξος Τυπος" φιλοξενει ολες τις αποψεις σχετικα με το συγκεκριμενο θεμα και οχι μονο.Εχω διαβασει προσφατα αρθρα Επισκοπων,μοναχων κλπ που παιρνουν θεση υπερ του π.Εφραιμ.

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    26. Ανώνυμος16/6/09 - 9:03 μ.μ.

      Περι μισογυνισμου, δε πιστευω οτι ενασ μοναχος ειναι περισσοτερο μισογυνης απο εναν λαικο η εναν που ανηκει σε ενα αλλο δογμα. Οι θρησκειες φτιαχτηκαν ολες απο ανδρες οπως και πολλα αλλα και ειναι επομενο να εξυπηρετουν συμφεροντα των ανδρων πρωτα και μετα των γυναικων η και καθολου μιας και οι τελευταιοι θεωρουνταν παντοτε ουραγοι παντων!!!
      Αυτο το αξιολυπητο και αξιοθρηνητο ον που ονομαζεται ανδρας παρολα αυτα ετολμησε να θεωρει τον ευατο του καλυτερο και αξιοτερο ακομη και στην λατρεια και υπηρεσια του θεου, γεγονος το οποιο εχει διαψευστει πολλακις με τις τοσες χονδροειδεις σεξουαλικες ανωμαλιες και προβλημτικες συμπεριφορες που τους διακρινει. Εαν λοιπον υπαρχει θεος θα πρεπε να ειχε φτυσει κατα μουτρα την καθευατη εικονα και ομοιωση του (μιας και εμεις οι γυναικες δεν ειμαστε καθεαυτη αλλα στο περιπου) πεταξει κλωτσιδον απο τα ιερατικα αξιωματα του και καταραστει δι παντος και αμετακλητως αυτο το ονειδος και βλασθημια που ονομαζεται ανδρας... ενα θελει να ονομαζεται δικαιος.

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    27. Ανώνυμος16/6/09 - 9:30 μ.μ.

      "παρα το γεγονος οτι οι αγιορειτες μοναχοι δε θελουν γυναικες στο Ορος,σιγουρα τις εκτιμουν περισσοτερο απο εμας τους "προοδευτικους" και κοσμικους..."

      Το γεγονος και ΜΟΝΟ οτι αδυνατουν να αντικριζουν γυναικες στο ορος το αγιο τους αποδεικνυει περιτρανα το ποσο αδυναμο ευκολοπαρασυρομενο σαρκικο και διεστραμμενο ειναι το αρσενικο μυαλο...εν τουτοις πολλοι απο αυτους κατεβαινουν στον κοσμο και κυκλοφορουν αναμεσα σε τοσες γυμνες και εξαλλα ντυμενες γυναικες χωρις αυτο να τους νοιαζει στο ελαχιστο...Μα και γιατι να τους ενοιαζε αλλωστε μιας και πολλοι απ αυτους ειναι αδερφες χρησιμοποιωντας τον μοναχισμο ως αλλοθι καλυψη και ευκολη λυση στο προβλημα της ζωης τους. Τι θα κανανε αλλωστε ως γκει στον κοσμο... τουλαχιστον εκει εχουνε και το ετοιμο το κρεββατακι το τζαμπα το φαγακι και την παρεουλα τους.............................
      Ετσι λοιπον δεν με εκπλησσει καθολου το γεγονος που οι μοναχοι ειναι μισογυνιδες (αν οχι ολοι) μιας και ειναι της πασης φυσεωσ γνωστο πωσ λειτουργει ο ψυχισμος του ομοφυλοφιλου ανδρος. Τωρα εχουνε και τον θεο να συμφωνει μαζι τους βρε αδερφε!!!! Ασε που ο καλοσ και ελεημονας Θεουλης δεχεται ολουσ τουσ αμαρτωλους και τους ελεει γιατι εχουνε ελφρυντικα αφου ειναι σαρκινοι. Οπα να τη και η ενδομυχη δικαιολογια της ανωμαλοαρρωστιας τους δικαιολογια που ο κοσμος και ο κοσμικος νομος δεν θα τους την εδινε τοσο ευκολα :) ετσι λοιπον περαν της εξασφαλισης δωρεαν στεγης και φαγητου εφ ορου ζωης, εχουμε και την σωτηρια βρε αδερφε απο τον παντελεημονα θεο που θα μας συνχωρησει οσες ανωμαλιες και αν κανουμε.

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    28. Ανώνυμος16/6/09 - 9:46 μ.μ.

      Υποπτη και καθολα ανησυχητικη ειναι και αυτη η ευαισθητοποιηση και ξαφνικη μη αποδοχη της εκκλησιας και μοναχισμου πανω στα ζητηματα της ισοτητας των φυλλων απο λαικους και απλουσ πιστους ορθοδοξους αρρενες. Ζητω συγγνωμη εκ των προτερων απο ανανγωστες και σχολιαστες εαν αυτη τους η ανησυχια πανω στο ζητημα ειναι ειλικρινης και πηγαζει απο αγαθα και αλτρουιστικα κινητρα αν και πολυ το αμφιβαλλω....
      Μια δικη μου εξηγηση ειναι οτι πολλοι χρησιμοποιουν τοσα επιχειρηματα και ενα απο αυτα ειναι και ο μισογυνισμος της εκκλησιας μας για να επιτεθουν σε εναν θεσμο που δεν υποστηριζουν η δεν τους συμφερει η τελωσπαντων δε χωνευουν παντα για τους δικους τους καθαρα προσωπικους και συμφερολοντογικους σκοπους τους.
      Εαν λοιπον ο φεμινισμος για σας τους ανδρες ειναι ενα ακομη εργαλειακι στα χερακια σας το οποιο χρησιμοποιειται περιτεχνα και ασυνειδητως για να χτυπησετε το σαμαρι και οχι το γαιδουρι τοτε απαξιω ως ανθρωπος και ως γυναικα... να ασχολουμαι πλεον με εσας.

      Ευχαριστω.

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    29. Προς την φιλη (;) που εγραψε τα παραπανω μηνυματα:

      Οπως εχω ξαναγραψει,το θεμα του αβατου δεν εχει να κανει μοναχα με τη φυσικη γυναικεια παρουσια που κατα τη γνωμη μου μπορει να ελεγχθει,αλλα κυριως με την καταπατηση του Αγιου Ορους που σχεδιαζουν μεγαλοεργολαβοι και λοιποι επιχειρηματιες,σε περιπτωση αρση αβατου:κι αυτο γιατι ανοιγεται μια ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΑΓΟΡΑ,πολυ μεγαλυτερη απο αυτη που...υπαρχει τωρα με την παρουσια μοναχα ανδρων.Αν λοιπον δε θελετε καποτε να δειτε στο Αγιο Ορος ξενοδοχεια πεντε αστερων,καζινο,ακριβα εστιατορια,πισινες κλπ,αφηστε το ως εχει...

      ΑπάντησηΔιαγραφή
    30. Ανώνυμος15/11/09 - 10:59 μ.μ.

      Δεν μπορω να καταλαβω κατι..οι off shore εταιριες δεν εχουν καμια σχεση με τη ζωη του Χριστου,οι μπιζνες δεν εχουν καμια σχεση με τη ζωη του Χριστου,το χρημα γενικα δεν εχει καμια σχεση με τον ιδιο το Χριστο και ειναι το λιγοτερο υποκρισια αυτοι που διδασκουν την ταπεινοτητα και την απλοτητα,ο τροπος ζωης τους να αποδεικνυει το αντιθετο δηλαδη να ζουν μες στην ανεση την ευκολια και την ευμαρεια.Οι εποχες που ζουμε ειναι δυσκολες και η δυσπιστια απεναντι στην Εκκλησια του Χριστου απο τους ανθρωπους και κυριως τους νεους λαμβανει ανησυχιτικες διαστασεις και αυτο πρπεπει να μας απασχολει-ανησυχει ολους.(Ισως και οι ανθρωποι επιρεαζονται ευκολα απο ολα αυτα που ακουνε-κυριως απο τα αρνητικα γιατι αυτα δυστυχως μονο προβαλλονται- ειτε ειναι αληθινα ειτε ψευτικα,μενουν στο περιτυλιγμα και δεν δινουν την δυνατοτητα στον εαυτο τους να γνωρισει τον ιδιο το Χριστο).Μοναδικος σκοπος της Αποστολικης μας Εκκλησιας πρεπει να ειναι η ενωση του ανθρωπου με το Θεο και οχι η απομακρυνση του με οποιουσδηποτε τροπους.Δεν υπαρχει μεγαλυτερη αμαρτια πιστευω απο το να απομακρυνουμε τον ανθρωπο απο τον Θεο εμεις οι ιδιοι που το παιζουμε σωστοι χριστιανοι και κανουμε πραγματα που καμια σχεση εχουν με το σωτηριακο λογο του Θεου.Πειτε μου δεν ειναι λογικο μετα και ο απλος ανθρωπος οταν βλεπει διαφθορα σε μικρο εστω μερος της Εκκλησιας να αναρρωτηθει και να πει καλα αυτος που μιλαει για την αμαρτια και για τον παραδεισο δεν φοβαται αν τιμωρηθει τελικα μηπως δεν υπαρχει Θεος;Και ομως ολα αυτα τα αναρρωτιουνται οι νεοι......ειναι καιρος οσοι αγαπαμε την Εκκλησια να προσευχομαστε γι αυτην και να κανουμε κατι!!Ειναι πολυ ασχημο να περνα ενας ιερομενος και να τον κοροιδευουν-το εχω δει-ειναι πολυ ασχημο να μην οδηγουμε με χιλιους δυο τροπους τους νεους στην Εκκλησια και να μην ενδιαφερομαστε τοσο για την σωτηρια μας οσω και για των συνανθρωπων μας....ενα ειναι το σιγουρο για ολα αυτα και για την αδιαφορια μας θα κριθουμε ολοι εμεις που το παιζουμε 'σωστοι' χριστιανοι την ωρα της Κρισεως.

      ΑπάντησηΔιαγραφή

    Item Reviewed: Ναι,πήγα στο Βατοπαίδι... Rating: 5 Reviewed By: Hellas-Orthodoxy
    Scroll to Top